عمليات اجرايی راه آهن گرگان به گنبد و اينچه برون بزودی آغاز می شود.


Turkmen Rail road
ریل دولتی ترکمنستان

بنقل از: سایت دانشجویان ترکمن –

استاندار گلستان گفت: مطالعه و عمليات اجرايي راه آهن گرگان به اينچه برون از طريق گنبدكاووس بزودي آغاز مي شود.

به گزارش ايرنا، ‌مهندس ‹جواد قناعت› روز پنجشنبه در مراسم كلنگ زني عمليات اجرايي نخستين تقاطع غيرهمسطح سواره شهرستان گرگان افزود: اين راه آهن مصوبه سفر رياست جمهور و هيئت دولت به استان گلستان بوده كه قرار است خط آهن روسيه بعد از عبور ار كشورهاي قزاقستان و تركمنستان به شمال ايران متصل و از آنجا نيز به جنوب كشور به آب هاي نيلگون خليج فارس متصل شود.

به گفته وي، اين اتصال راه آهن براساس توافق نامه مسئولان كشورها در سال 2007 است كه كار ريل گذاري در كشورهاي قزاقستان و تركمنستان آغاز شده و قرار است بزودي در ايران در استان ما نيز اين مهم رخ دهد كه در دستور كار وزارت راه و ترابري قرار گرفته است.
وي تصريح كرد: با توجه به نزديكي مسير گرگان به اينچه برون از طريق آق قلا در خصوص علت انتخاب گنبدكاووس گفت: خط آهن گرگان به گنبدكاووس بخشي از خط آهن گرگان به مشهد مقدس است و تا حدودي اين مساله در تسريع روند خط آهن گرگان به مشهد مقدس، تاثير خواهد داشت.
وي ادامه داد: همچنين قرار است خط آهن بافق به شمال متصل شود كه اين خط آهن قرار است به شاهرود و سپس به گنبدكاووس متصل شود كه فاز اول اجرا در مسير گنبدكاووس به شاهرود بزودي انجام مي شود.
استاندار گلستان در ادامه از افتتاح يك باند از كمربندي جديد گرگان در مسير سرخنكلاته به اميرآ‌باد گرگان خبر داد و گفت:‌ باند شمالي اين محور در دهه مبارك فجر امسال به بهره برداري خواهد رسيد كه طول آن 15 كيلومتر است.
قناعت در ادامه درباره كاهش بار ترافيكي ميدان شهيد مفتح گرگان گفت:‌ همه مسئولان بايد دست به دست هم دهند تا سريعتر مسير و محور بلوار بهزيستي واقع در شهرك بهزيستي به ميدان بسيج و سايت اداري بازگشايي شود تا زودتر شاهد كاهش اين بار ترافيكي در اين ميدان باشيم.

ممنون از دیدگاهی که گذاشتید.