تجمع در تهران و اصفهان در اعتراض به «بی‌توجهی» به اسیدپاشی‌ها


اسیدپاشی در ایران

اسیدپاشی در ایران

اندیشه تی وی: مردم در اصفهان و تهران در اعتراض به ناامن بودن فضای شهری و حمله‌های متعدد اسید پاشی به زنان تجمع کرده‌اند. در اصفهان تجمع کنندگان مقابل دادگستری رفته‌ و خواستار برخورد سریع‌تر با عوامل این جنایت‌ها شده‌اند. گزارش‌های رسمی از حضور بیش از دو هزار نفر در تجمع اصفهان خبر می‌دهد

در فیلم‌هایی که شهروندان روی شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس بوک منتشر کرده‌اند این شعارها به گوش می‌خورد: «نیروی انتظامی چشمان خواهرم کو؟»، «روحانی، روحانی ما امنیت نداریم»، «اصفهان شهرماست، امنیت حق ماست»، «زاینده رود خشک شده، اسید پاشی مد شده»، مرگ بر اسید پاش

در تحصن مقابل دادگستری اصفهان، معترضان این پرسش را نیز مطرح کردند که چرا با وجود تعداد زیادی دوربین مداربسته در خیابان‌های شهر که به بهانه تامین امنیت نصب شده‌اند، هیچ اقدامی برای شناسایی و معرفی عاملان اصلی صورت نگرفته است.

در تهران نیز گروهی مقابل مجلس تجمع کرده‌‌اند. در این تجمع نسرین ستوده، وکیل و مدافع حقوق بشر، همچنین محمد نوری‌زاد، نویسنده و فیلم‌ساز و از منتقدان حکومت ایران، و پیمان عارف، از فعالان سیاسی، نیز حضور داشته‌اند. با این‌حال نیروی انتظامی در تهران مانع از حرکت جمعیت به سمت پایین میدان بهارستان شده و از پیوستن عابران به تجمع‌کنندگان جلوگیری کرده است.

همچنین روز گذشته نیز شماری از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت تهران با برپایی تجمع در محوطه این دانشگاه و در دست داشتن شعارهایی به اسیدپاشی به زنان در اصفهان اعتراض کردند.

ممنون از دیدگاهی که گذاشتید.