طرح راه آهن گرگان – اينچه برون در حال اجرا مي باشد


احداث راه آهن

احداث راه آهن

سایت خبری ترکمنان ایران: … بحت اتصال راه آهن گرگان ــ اينچه برون و وصل به كشور قزاقستان و تركمنستان مي باشد و با توجه به اينكه اين خط در دو كشور قزاقستان و تركمنستان از چند سال قبل شروع شده و در مراحل پاياني مي باشد لذا احداث 90 كيلومتر در داخل كشورمان از اينچه برون تا گرگان در دستور كار ويژه راه آهن مي باشد.

*****

به گزارش ايرنا ‹جواد قناعت› درحاشيه جلسه شوراي اداري استان با بيان اينكه اقدامات مربوط به اين راه آهن با سرعت در حال پيگيري و انجام است، اظهارداشت: در اين مورد مشكل خاصي وجود ندارد.
وي همچنين تاكيد كرد: دستگاههاي اجرايي موظفند جهت تسريع در انجام كار اين طرح ملي نهايت همكاري و مساعدت را انجام دهند.
بنا بر خبری دیگر مهندس ‹سيدفرهاد ظهور پرواز در گفتگوي راديويي در زمينه توسعه خطوط ريلي راه آهن شمال افزود: … هم اكنون آنچه كه مورد توجه مسئولين و دولتمردان مي باشد بحت اتصال راه آهن گرگان ــ اينچه برون و وصل به كشور قزاقستان و تركمنستان مي باشد و با توجه به اينكه اين خط در دو كشور قزاقستان و تركمنستان از چند سال قبل شروع شده و در مراحل پاياني مي باشد لذا احداث 90 كيلومتر در داخل كشورمان از اينچه برون تا گرگان در دستور كار ويژه راه آهن مي باشد.
به گفته وي اخيرا با بازديدها و پيگيري هاي ويژه اي كه از سوي مدير عامل راه آهن بعمل آمده ، هم اكنون پيمانكار مربوطه و شركت مشاور در محل مستقرشده و عمليات زيرسازي آن شروع شده است و لذا مقرر شده كه اين خط تا پايان سال جاري به اتمام برسد.
وي ادامه داد: براي اين محور پيش بيني حمل بار ترانزيتي در فاز اول تا دوميليون تن در سال برآورد شده است.
مديركل راه اهن شمال اضافه كرد: همچنين بحث اتصال راه آهن گرگان به مشهد را هم داريم كه البته از وظايف معاونت توسعه وزارت راه و شهرسازي مي باشد كه مطمئنا با اتصال اين خط دورنما و چشم انداز راه آهن شمال از بابت مسافرو بار در وضعيت بسيارخوبي قرار خواهد گرفت.
وي در ادامه گفت: راه آهن شمال از سال 1384 روند افزايش حمل بار و جابجايي مسافر را در پيش رو داشته است بطوريكه ميزان حمل بار از780 هزار تن در سال 1384 به يك ميليون و 120 هزارتن در سال 89 رسيده است.
وي افزود: وضعيت ميزان جابجايي مسافرنيزاز يك ميليون و 150 هزار نفر در سال 1384 به يك ميليون و 625 هزار نفر در سال 89 رسيده است كه اين افزايش مسافر به دليل راه اندازي قطارهاي مسافري ساري مشهد و قطار تهران گرگان 2 و نيز قطارهاي محلي ريل باس و تهران فيروزكوه بوده است.
مهندس ظهورپرواز در ادامه با اشاره به گستردگي حوزه استحفاظي راه آهن شمال كه از گرمسار الي گرگان بطول 402 كيلومتر و در چهار استان مازندران ، گلستان و بخش هايي از استان سمنان و تهران قرار دارد ،گفت: در زمينه خدمات مسافري علاوه بر افزايش قطارها با توجه به ايجاد شركت قطارهاي مسافري رجا توجه اساسي به كيفيت سالن ها و نظافت و سيستم هاي حرارتي شده است.
وي ادامه داد: براي فروش بليت ها نيز ضمن ايجاد سامانه فروش اينترنتي ، گسترش سيستم فروش آنلاين بليت قطارها را علاوه بر ايستگاههاي راه آهن در ديگرمراكز شهرها داشتيم بگونه اي كه قريب به 20 مركز فروش در شهرهاي استان مازندران و گلستان حتي شهرهاي فاقد راه آهن از بابل تا تنكابن دائر شده است.
ارسال: احمد

Advertisements
نوشته شده در مطالب عمومی. Leave a Comment »

ممنون از دیدگاهی که گذاشتید.

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: